A A A K K K

Веб-портал працює в тестовому режимі. Зауваження та побажання направляйте на адресу press@spfu.gov.ua

Позиція ФДМУ така - приватизоване майно має працювати, працівники мають бути захищені, а на підприємство мають надійти інвестиції

Відсутність порядку визначення додаткових умов продажу - це надважливе питання, адже понад 60 відсотків підприємств буде виставлятися на продаж саме з умовами. А на сьогодні цей нормативний документ відсутній.

Про це  в.о. Голови Фонду державного майна України Віталій Трубаров написав  у Facebook:

Кабінет Міністрів України визначив відповідальним за підготовку нормативних актів для запуску малої приватизації МЕРТ. Цей документ мав бути розроблений у березні - квітні і 10 травня винесений на розгляд Уряду. Однак, сьогодні відсутній навіть проект.

Без вирішення цього питання досягнути головної мети приватизації - прискорення економічного зростання, залучення іноземних і внутрішніх інвестицій, буде складно.

Відсутність Порядку також унеможливить виставлення на продаж цих підприємств.

Позиція Фонду державного майна наступна - приватизоване майно має працювати, працівники мають бути захищені, а на підприємство мають надійти інвестиції.

Було б не розумно сподіватися виключно на добропорядність інвестора. Розвиток підприємства має бути чітко прописаний, як і відповідальність за невиконання умов договору.

Друге невирішене питання - це продаж через електронну торгову систему пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах господарських товариств.

ДП «Прозоро.Продажі», яке визначено адміністратором торгової системи, так і не підтвердило наявність правових підстав для продажу через ЕТС пакетів акцій, що ставить під сумнів їх продаж, та, як наслідок, може призвести до ненадходження коштів від приватизації. Таких об’єктів до переліку включено 63 номінальною вартістю 1,12 млрд. гривень.

Стосовно авторизації електронних майданчиків.

Програмне забезпечення ДП «Прозоро.Продажі» не передбачає структуру даних (форми вводу) інформації, яка підлягає внесенню до ЕТС щодо пакетів акцій, а це відповідно унеможливить виставлення на продаж таких об’єктів. Фонд також наголошує на тому, що набір відомостей про об’єкти, котрі підлягають приватизації, не відповідає 21 статті Закону про приватизацію та пунктів 21,24 Порядку проведення електронних аукціонів.

Фонд також висловлює занепокоєння відсутністю запобіжних гарантій сплати до Державного бюджету операторами торгових майданчиків реєстраційних і гарантійних внесків. Оператори наділені правом отримувати ці платежі від потенційних покупців, і ці кошти на їх рахунках можуть зберігатися до 2 місяців. Враховуючи, що вартість об’єктів сягатиме 250 мільйонів, є великий ризик, що недобросовісний оператор зможе через різні схеми привласнити ці кошти.

Фонд державного майна офіційно звернувся до Кабінету Міністрів, МЕРТу як органу, котрому доручено розробити необхідну нормативну базу для продажу об’єктів малої приватизації та ДП «Прозоро.Продажі», із закликом невідкладно усунути проблеми, аби державне майно після приватизації працювало, працівники були захищені, а сам процес продажу відбувався прозоро.